انواع روش‌های زیبایی در دنیای دندانپزشکی

برچسب‌ها:

انواع روش‌های زیبایی در دنیای دندانپزشکی

به‌طور کلی به اقداماتی که با هدف بهبود ظاهر دندان، لثه و کام انجام می‌شوند دندانپزشکی زیبایی گفته می‌شود. با این وجود بعضی از درمان‌های زیبایی دندان، سلامت دندان‌ها و در نتیجه سلامت کل بدن را بهبود می‌بخشد. یکی از انواع روش‌های زیبایی دندان پرکردن سرامیکی رنگ دندان‌ها می‌باشد که دارای ظاهر بهتر است و نسبت به پر کردن فلزی، به تراشیدن میزان کمتری از مینای دندان نیاز دارند.

زیبایی
زیبایی

همچنین لازم به ذکر است که افزودن و یا حذف مواد دندان، دندانپزشکی زیبایی نامیده می‌شود. تعدادی از دندان‌پزشکان به دندانپزشکی زیبایی از نوع دوستدار دندان تمایل بیشتری دارند. روش‌های زیبایی دندانپزشکی دوستدار دندان به معنای پرهیز از انجام اقدامات غیرقابل بازگشت که اغلب روی دندان‌ها انجام می‌شوند، می‌باشد. اقدامات دوستدار دندان شامل موارد زیر می‌باشند:

  • سفید کردن دندان یا بلیچینگ
  • ارتودنسی‌های کوتاه مدت
  • رزین کامپوزیت
  • ترمیم و زیبایی امروزه پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی در دنیای دندانپزشکی هستند.

جراحی زیبایی لثه

در زمان لبخند زدن عمیق تنها باید 2 میلی‌متر از لثه قابل مشاهده باشد تا باعث از بین رفتن زیبایی لبخند نشود. به‌طور کلی به حالتی که در آن بخش بیشتری از لثه در زمان لبخند زدن مشاهده شود لبخند لثه‌ای گفته می‌شود.

عوامل مؤثر در لبخند لثه‌ای

رشد غیرعادی دندان‌ها از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر ایجاد لبخند لثه‌ای هستند. در صورتی که بخش زیادی از دندان‌ها توسط لثه پوشانده شود و قسمت دندان که قابل مشاهده است کوتاه باشد.

در صورتی که عضلات کنترل کننده لب بالا بیش از حد فعال باشند نیز به اصلاح طرح لبخند برای زیبایی صورت و دهان خود نیاز خواهید داشت. در این شرایط لب بالا تا حد زیادی بالا خواهد رفت و هنگام لبخند زدن بخش زیادی از بافت لثه قابل مشاهده خواهد بود. نحوه رشد استخوان فک بالا نیز ممکن است لبخند لثه‌ای را ایجاد نماید.

بخشی از دندان که خط لبخند را تشکیل می‌دهند و هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند تحت تأثیر عوامل مختلف از قبیل عضلات صورت، بافت لثه، فرم و اندازه و دندان و در نهایت فرم و اندازه لب‌ها قرار دارد. در خطوط لبخند بی‌عیب و نقص، میزان بسیار کمی از بافت لثه قابل مشاهده است. بخشی از بافت لثه که قابل مشاهده است باید توازن داشته باشد و متناسب با لب بالا باشد. عدم وجود این تناسب باعث ایجاد لبخند لثه‌ای خواهد شد. افرادی که با این مشکل مواجه هستند به دلیل عدم جذابیت لبخند خود، به لبخند زدن تمایلی ندارند.

همچنین در وبلاگ دکتر وحید عارفی بخوانید:

ارائه خدمات مشاوره به منظور تشخیص بیماری‌های دهان و دندان

آشنایی با روش‌های مختلف عکس‌برداری دندان

آشنایی با روش‌های نوین کنترل بهداشت دهان

آشنایی با انواع روش‌های درمانی پروتزمهم‌ترین مزایای درمان با لیزر در دنیای دندانپزشکی

روش‌های مختلف درمان لبخند لثه‌ای با هدف ایجاد زیبایی دهان و صورت

نخستین گام به‌منظور اصلاح طرح لبخند برای ایجاد زیبایی صورت و دهان مراجعه به دندان‌پزشک می‌باشد. البته همواره توصیه می‌شود که به یک دندان‌پزشک معتبر در این زمینه مراجعه نمایید. دکتر وحید عارفی در این رابطه می‌تواند به‌صورت متخصصانه و کاملاً حرفه‌ای عمل کند. ایشان ابتدا وضعیت دهان و دندان‌های شما را با دقت بالا بررسی خواهند نمود و میزان لثه اضافه را مشخص خواهند ساخت. در صورت نیاز نیز ممکن است از دندان‌ها و لثه شما قالب سنتی یا دیجیتال فراهم نماید. همچنین در صورت نیاز از ریشه‌های دندان و استخوان فک عکس رادیولوژی گرفته خواهد شد.

زیبایی دندان
زیبایی دندان

جراحی پریودنتال

در صورتی که دندان‌های شما ظاهر کوتاه دارند به‌منظور بالا بردن خط لثه و حذف مقادیر اضافه، دندان‌پزشک جراح، جراحی بلند کردن عاج دندان را آغاز خواهد نمود. به‌منظور بهبود ظاهر لثه در این جراحی از بافت نرم مقداری برداشته خواهد شد و استخوان زیر آن اندکی تغییر شکل می‌یابد. به‌طور کلی می‌توان گفت، جراحی زیبایی لثه یک عمل جراحی بسیار ساده می‌باشد. در طول این عمل جراحی در حالت بی‌حسی موضعی یک شکاف ایجاد خواهد شد. دکتر وحید عارفی قبل از انجام این عمل از طریق عکس‌برداری یا مدل‌سازی سه‌بعدی اندازه‌گیری‌ها را انجام خواهد داد تا قادر به انجام عمل جراحی به نحو دقیق باشد و در نهایت به نتیجه مطلوب دست یابد. عکس‌برداری دیجیتالی این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا قبل از عمل، نتیجه آن را مشاهده نماید.

روکش زیبایی

در صورت وجود مشکل در سطح دندان به‌منظور بهبود ظاهر دندان، روکش‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تغییر موقعیت لب

در صورتی که عضلات کنترل کننده لب بیش از حد فعالیت داشته باشند، پزشک متخصص بخشی از عضلات نگه‌دارنده لب بالا را جدا خواهد کرد، میزان بالا رفتن لب و کاهش فعالیت این عضلات با انجام این عمل جراحی بهبود خواهد یافت. انجام این عمل جراحی به افرادی توصیه می‌شود که حرکت لب بالای آن‌ها زیاد باشد و در زمان خندیدن حرکت زیادی به سمت بالا داشته باشد، این امر باعث می‌شود تا بخش زیادی از لثه آن‌ها مشاهده شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که نتیجه این عمل جراحی غیرقابل بازگشت است.

زیبایی دهان و دندان
زیبایی دهان و دندان

درمان ارتودنسی

از دیگر روش‌های زیبایی دهان و صورت درمان ارتودنسی می‌باشد. در این روش از براکت های مخصوص استفاده می‌شود تا دندان‌ها تحت فشار قرار گیرند و در موقعیت جدید خود که با ظاهر لثه‌ها تناسب بهتری دارند هدایت شوند. این روش درمانی قادر به اصلاح هم‌زمان مشکلات عدم قرار گیری مناسب دندان و مشکلات گاز گرفتن دندان‌ها می‌باشد. طول دوره درمان این روش ممکن است از چند ماه تا چند سال باشد.

در صورتی که مشکل لبخند لثه‌ای به فک مربوط باشد به جراحی فک نیاز خواهید داشت.

جراحی فک و انواع آن

به‌منظور اصلاح مشکلات زیبایی، نامرتب بودن دندان‌ها و فک و در نهایت بهبود تناسب موجود میان اجزا صورت این روش درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع این روش درمانی شامل جراحی فک بالا، جراحی فک پایین و جراحی چانه می‌باشد.

در صورتی که برای زیباسازی صورت و دهان خود به یکی از این روش‌ها نیاز دارید بهتر است وقت را هدر ندهید و همین حالا یک وقت مشاوره از دکتر دندان‌پزشک متخصص دکتر وحید عارفی بگیرید.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

مقالات مرتبط

انواع درمان دندان با لیزر در دندانپزشکی در سال 1402 +جزئیات

اگرچه ممکن است فکر کنید استفاده از لیزر در دندانپزشکی یک پدیده نو و مدرن است، اما در واقع استفاده از لیزر برای درمان‌ها و تسهیلات دندانپزشکی تاریخچه‌ای نسبتاً طولانی دارد. استفاده از لیزر در دندانپزشکی به شکل مدرن و کنونی حدود ۳۰ سال است. در این مقاله، قصد داریم به شما درباره ۱۸ کاربرد

بررسی ایمپلنت دندان بر اساس جایگاه، اندازه و روش اتصال + تصاویر

انواع ایمپلنت دندان براساس دسته‌بندی های مختلف ممکن است تفاوت هایی داشته باشند. به طور کلی، در صحبت از انواع ایمپلنت دندان، ابتدا یکی از پراستفاده ترین دسته بندی ها بیان می شود که عبارت است از: انواع ایمپلنت دندان بر اساس جایگاه آن نسبت به استخوان فک     اندواستیل یا داخل استخوانی در

جراحی لثه با لیزر چگونه است؟ | همه چیز در مورد جراحی لثه با لیزر

جراحی‌های لثه، و جراحی لثه با لیزر که یکی از آن هاست مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های جراحی هستند که بر روی بافت لثه انجام می‌شوند و به دو هدف اصلی درمانی و زیبایی صورت می‌گیرند. این جراحی‌ها برای درمان بیماری‌هایی مانند تحلیل لثه یا بهبود سلامتی لثه انجام می‌شوند و یا برای بهبود ظاهر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مجموعه تخصصی دکتر وحید عارفی برای پاسخ به تمامی سوالات شما حاضر است
👋 سلام چطور میتونم کمکتون کنم
پیمایش به بالا